De wetenschap bewijst het

Daarom is Geurmarketing zo effectief

Geurmarketing verbetert uw omgeving en verhoogt de sfeer. Uw bezoekers voelen zich daardoor beter. Het effect is uitgebreid wetenschappelijk bewezen. De volgende redenen maken geurmarketing zo effectief.

Een automatisch effect

1. Geur heeft een directe koppeling met de hersenen

Geur is het enige zintuig dat we niet uit kunnen zetten. De neus staat namelijk in direct contact met het deel van de hersenen dat emotie reguleert, het lymbisch systeem. Met geurmarketing wordt uw bedrijfsgeur dus automatisch gekoppeld aan uw bedrijf. Dat is nog eens impactvolle marketing.

Koppel een ervaring aan uw bedrijf

2. Geuren roepen emoties op

Een geur roept een emotionele reactie op. Dat gaat automatisch. Die emotie is een optelsom van ervaringen en herinneringen. Die emotie wordt gekoppeld aan uw bedrijf. Dat realiseert u met geurmarketing.

Heeft uw klant een heerlijke tijd gehad? Door de geur wordt hij herinnerd aan die mooie ervaring. Zo wordt hij elke keer herinnerd aan uw bedrijf. Uw eigen geurlogo dus.

Een fijne beleving

3. Geurmarketing is de onbewuste beïnvloeder

Van een fijne geur wordt elke omgeving beter. Uw bezoekers hoeven dat niet op te merken om effectief te zijn. Hierdoor voelen ze zich lekkerder, blijven ze langer en gaan ze gemakkelijk tot aankoop over. Ze komen letterlijk in de ‘ja-modus’. Dat is geen trucje. Het toont aan dat u klanten graag een fijne beleving geeft.

Voor eeuwig verbonden

4. Geur blijf je herinneren

Wist u dat je geuren nooit meer vergeet? Denk maar eens terug aan die mooie vakantie. Grote kans dat u daar een geur aan koppelt. En herkent u het luchtje van uw eerste geliefde nog?

Zo blijft ook uw bedrijfsgeur voor eeuwig herinnerd door uw klanten. Zorg dus voor een prettige of unieke ervaring. Door geurmarketing wordt u nooit meer vergeten.

"Geur is het meest onderschatte zintuig ter wereld. De invloed van geur op de perceptie van mensen is veel groter dan de meeste mensen realiseren"

De toepassingen van Geurmarketing

Geurmarketing wordt veel gebruikt voor de volgende doelen:

Toepassing #1

Bedrijfsimago verhogen

Bezoekers waarderen uw bedrijf beter als het heerlijk ruikt. Het straalt letterlijk kwaliteit uit. Dat is wetenschappelijk bewezen. Gebruik daarom de kracht van geur en verhoog direct het imago van uw bedrijf. Veel internationale ketens gebruiken geurmarketing om overal ter wereld dezelfde uitstraling te hebben.

Toepassing #2

Consumenten activeren

Geurmarketing zet mensen aan tot actie. Ondernemers gebruiken die kennis om hun klanten of bezoekers te stimuleren. Rustgevende geuren zoals vanille laten bezoekers ontspannen. Van frisse geuren zoals citrus wordt je juist wakker. En van warme, complexe aroma’s worden klanten vrolijker en blijven ze langer.

Toepassing #3

Nare geurtjes neutraliseren

Nare geuren hebben een grote invloed op het plezier van mensen. Dit komt veel voor in oude bedrijfspanden, of in plekken waar veel mensen samenkomen. Met de juiste geurmarketing met onze geurneutralisatie-techniek vervangen we die geurtjes door heerlijke aroma’s. Uw bezoekers zullen u dankbaar zijn.  

Alles over geurneutralisatie

Bekijk welke bedrijven u al voorgingen

Bekijk onze referenties