Case · 11 december 2017

Hoe verwijder je vetlucht en hou je klanten binnen met geur? Medina Burger weet het.

Veel van onze klanten in de horeca zijn bij ScentAir gekomen omdat ze graag de vetlucht in hun zaak willen wegwerken. Niet zo gek: “vet” is namelijk geen lekkere geur. Zeker niet als het in de kleren van je klanten blijft hangen. Toen Faouaz Dachouite van Medina Burger uit Antwerpen bij ons kwam, had hij het volgende verzoek:

“Zouden jullie iets kunnen doen aan de geur van frituur in de zaak?”

“Met plezier”, zeiden wij. Toen we even in Antwerpen kwamen kijken, bleek het om twee verdiepingen te gaan. Beneden wordt het eten bereid, boven is een extra eetzaal met kinderhoek. De vetlucht hing alleen op de onderste verdieping, dus we besloten om alleen daar de vetgeur te verwijderen. Voor boven leek het ons goed om een lekkere geurbeleving te creëren en zo de verkoop wat te stimuleren. Na overleg met onze geur marketeer koos Faouaz voor Golden Bamboo met Odor Neutralizer beneden en Waffle Cone boven.

Het resultaat? Faouaz is erg enthousiast: “Het mooie is dat onze gasten de geur niet bewust meekrijgen. Het is nu een kenmerk van ons restaurant. Zelfs het personeel had het niet gelijk door, totdat we het hadden gevraagd. De geur heeft zeker een positieve uitwerking.”

“We merken vooral dat klanten nooit meer twijfelen en dan weglopen. Ze blijven wat langer en bestellen nog iets extra’s.”

Hoe merk je dat? “We merken vooral dat klanten nooit meer twijfelen en dan weglopen. Ze blijven wat langer en bestellen nog iets extra’s. De geuren die wij hebben gekozen passen bij ons product. Onbewust stimuleren de geuren onze verkoop.”

Dat is goed om te horen! Hoe kwam je eigenlijk bij ons terecht? “Via zakelijke relaties in Nederland die ervaring met ScentAir hadden. En we zijn erg tevreden. Goede, snelle service! Een dikke 8.”

Hou eens op, straks gaan we blozen. Maar bedankt voor je verhaal!

Ook de geur van vet en frituur verwijderen uit uw horecazaak? Neem contact op!