Blog · 31 oktober 2016

MTV EMA gebruikt geurbeleving voor betere sponsorervaring

Zondag 6 november komen alle grote popsterren naar Ahoy Rotterdam voor het meest prestigieuze muziekevenement van het jaar: de MTV Europe Music Awards.

Alle grote sterren uit binnen- en buitenland zullen aanwezig zijn. En wij ook.

Tijdens het officiële rode loper event zal het namelijk heerlijk ruiken naar de frisse geur van pepermunt.

Het is een actie die wordt georganiseerd in samenwerking met het merk Listerine.

Een fris begin van de avond

Het bekende merk mondwater is een van de sponsoren van het evenement. Die sponsoring kun je natuurlijk met banners, logo’s en ander promotiemateriaal laten zien, maar het is extra gaaf om het ook te laten ruiken. Zeker voor een cool en stoer merk als Listerine. Zoals je misschien weet, speelt geur een belangrijke rol bij de herkenning van merken. Als je een geur kunt koppelen aan je merk, worden consumenten continue herinnerd aan je merk als ze die geur ruiken. Listerine heeft een kenmerkende geur waarin veel pepermunt verwerkt zit. Daarom verspreiden we de heerlijk frisse geur van pepermunt rondom de rode loper. Op die rode loper nemen alle sterren even de tijd om paparazzi’s foto’s te laten nemen. Een perfect moment om de geur van Listerine te verspreiden en iedereen automatisch de connectie met Listerine te laten maken.

Op die manier wordt de bijzondere ervaring van een rode loper event gekoppeld aan een merk. Zo helpen wij MTV om hun sponsors een nog betere merkervaring te geven.

Welke geur heeft jouw merk

Wil jij jouw merk ook extra promoten met een kenmerkende geur? Of wil je voor jouw merk een unieke geur gaan maken?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.