Blog · 21 mei 2015

Meer beleving in uw hotel? Kies dan één van deze vier bijzondere geureffecten.

Weet u wat de gastbeleving in uw hotel beïnvloedt en welke factoren daarop van invloed zijn? Veel hotels onderschatten de invloed van geur. Hartstikke zonde, want onze reukzin staat direct in verbinding met systemen in het brein die verantwoordelijk zijn voor ons gedrag en onze algehele beleving. Een verkeerde geur kan een beleving volledig op z’n kop zetten. Een juiste geur daarentegen draagt op een krachtige wijze bij aan de ervaring van een gast.

Welk van deze 4  bijzondere geureffecten zijn voor u het meest relevant?

 

Warme ontvangst

Het eerste contact met uw gast vindt plaats bij de receptie, zodra deze komt inchecken. Dat is hét moment waarop u gebruik kunt maken van een warme en uitnodigende geur, zoals vanille, koffie of een zachte bloemengeur. De gasten voelen zich direct welkom en op hun gemak. Zo kunt u in alle rust uitleggen welke kamer voor hen is klaargemaakt en welke faciliteiten er beschikbaar zijn. Een betere ontvangst kunnen uw gasten zich niet wensen! Merken uw klanten de geur op, vraagt u zich af? Jazeker wel! Kijkt u maar eens op deze tripadvisor pagina.

Luxe in de kamer

Eenmaal in de kamer vraagt de omgeving om een gevoel van luxe. Dit moet natuurlijk blijken uit de faciliteiten en het mooie uitzicht, maar ook de geur heeft daar een belangrijke invloed op. Met de juiste geur kunt u het gevoel van luxe onderstrepen en onbewust duidelijk maken aan uw klanten. Luxe geuren zijn bijvoorbeeld die van fijn leer, witte bloesemthee en houtachtige noten.

 

“ U zorgt voor een betere beleving voor uw gasten zonder dat er daar zelf iets aan hoeft te doen.”

Ontspannen in de spa

Heeft u een spa in het hotel en wilt u uw gasten de kans bieden er compleet te ontspannen? De verschillende zeepjes en crèmes hebben een heerlijk ontspannende geur. Maar waarom zou u wachten totdat ze in de spa zijn? De beleving begint al voor gebruik daarvan. Zorg met unieke geuren zoals kokos, vanille grapefruit of fris linnen  in uw lobby of in de liften voor het perfecte relaxte gevoel. Zo ontstaat nog voor de eerste behandeling een gevoel van pure ontspanning. U brengt uw gasten emotioneel en lichamelijk tot rust en bereidt hen voor op de spa of wellness. Zo komt iedere gast helemaal tot rust, of zij nu op vakantie zijn of even willen ontspannen na een zakenreis.

Actief zijn in de sportschool

Wilt u er voor zorgen dat uw gasten actief aan de slag gaan in de sportschool? Dat vraagt om een heel andere geur.  Geuren zoals pepermunt en de geuren van een fris woud zorgen ervoor dat uw gasten heerlijk sporten en hun eigen grenzen verleggen. Begeuring wordt al in een groot aantal sportscholen ingezet, zoals Anytime Fitness.

 

Door met de juiste geuren te spelen zorgt u ervoor dat u de algehele beleving sterk kunt verbeteren, waardoor een betere klantervaring ontstaat. Wij helpen u daar graag bij. Neem direct contact met ons op voor meer informatie over het inzetten van geurmarketing voor uw hotel.