Blog · 5 november 2015

Hoe Dunkin’ Donuts 29% meer omzet realiseerde met Flavor Radio

…Hoor de radiocommercial…ruik de koffie…hoor de radiocommercial…ruik de koffie…hoor de radiocommercial…ruik de koffie.

Krijg je al zin in koffie?

Dit was het uitgangspunt achter een advertentiecampagne van Dunkin’ Donuts op de openbare bussen in Korea in 2012. Wat volgt is een potje geurmarketing op het hoogste niveau. Met behulp van geurmachines die het geluid van de commercial herkende werd de geur van verse koffie losgelaten op nietsvermoedende forensen op weg naar hun werk, precies op het moment dat de zwoele radiostem van Dunkin’ Donuts ze vertelde dat er vlak naast hun bushalte een Dunkin’ Donuts gevestigd was waar ze zo’n shot caffiëne konden krijgen.

Probeer daarop maar eens nee te zeggen. Dat lukte dus niemand. Het gevolg is een supereffectieve marketingcampagne die 16% meer bezoekers trok naar de vestigingen op de busroutes en een 29% groei in koffieverkopen in die vestigingen.

Wie zegt er nog dat geld stinkt?

Niet voor niets is deze campagne genomimeerd geweest voor verschillende grote reclame vakprijzen overal ter wereld.
Bekijk hieronder hoe de campagne precies in zijn werk ging.

 

Heb je zelf al eens meegemaakt dat een geur je naar een winkel deed rennen? Deel het hieronder in de comments. Ik ben benieuwd!